مواد لازم برای (۴ نفر)
برنج سبوس دار نیم کوب: یک دوم ۱ پیمانه (۲۰۰ گرم)
نخود : ۱ پیمانه (۱۳۰ گرم)
گشنیز و شوید خورد شده: ۲ پیمانه (۲۰۰ گرم)
پیاز خورد شده:۱ عدد متوسط (۱۴۰ گرم)
نمک ، زرد چوبه، فلفل،ادویه کاری، پودر زیره : به میزان لازم
روغن حیوانی (گاوی)، روغن کنجد یا روغن زیتون: به میزان لازم (۵۰ گرم)

آش گشنیز
آش گشنیز- دهکده طبیعت تغذیه سالم تغذیه طبیعی

روش تهیه :
نخود را از قبل خیس کرده و آن را باآب و کمی زرد چوبه میپزیم. برنج و سبزیجات را همرا با آب و مقداری نمک ، فلفل، زردچوبه میپزیم. پیاز را با روغن و کمی زرد چوبه تفت می دهیم و به برنج و سبزی اضافه می کنیم. در آخر نخود را به کل مواد اضافه کرده و اجازه می دهیم غذا با حرارت ملایم پخته و آماده شود.

طبع غذا: معتدل

منبع: ۳۶۵ غذای سالم گیاهی(همراه با دمنوش ها،شربت ها،شیرینی و سس های طبیعی)- رسول حیدری/دکتر موسی صالحی