مواد لازم برای (۴ نفر)
چغنر: ۲ عدد (۱۸۰ گرم)
آرد سبوس دار: یک دوم پیمانه (۵۵ گرم)
سبزی آش خورد شده : ۶ پیمانه (۱۳۰ گرم)
عدس یا باقالا: ۱ پیمانه (۱۳۰ گرم)
پیاز خورد شده : ۱ عدد متوسط(۱۴۰ گرم)
سرکه به میزان لازم
نمک، زرد چوبه،فلفل، ادویه کاری: به میزان لازم
پودر نعنا خشک شده : ۱ قاشق غذا خوری
روغن حیوانی( گاوی)، روغن کنجد یا روغن زیتون : به میزان لازم (۵۰ گرم)

شولی یزدی
شولی یزدی- دهکده طبیعت تغذیه سالم تغذیه طبیعی

روش تهیه:
قسمت نرم چغندر را نگینی خورد می کنیم و قسمت سفت آن را رنده می کنیم. عدس یا باقالا را با آب و مقداری نمک ، فلفل و زرد چوبه می پزیم. سبزی را همراه با چغندر می پزیم. پس از آن ، عدس یا بالاقا را به آن اضافه می کنیم. پیاز را با روغن و مقداری ادویه تفت می دهیم . پودر نعنا خشک را به آن اضافه کرده و کمی تفت می دهیم. سپس ، پیاز را باه مواد قبلی اضافه می کنیم. آرد را با سرکه مخلوط می کنیم تا رقیق شود و به آش اضافه می کنیم . تا زمانی این آش را میپزیم که خامی آرد از بین برود .
این آش ترش و تند استفاده می شود.

*توضیح: در سبزیجات گشنیز و برگ چغندر باید بیشتر باشد و تره و جعفری کمتر. این آش با توجه به فصل درست می شود. زمانی که اسفناج است، از باقالا و زمانی که برگ چغندر است، از عدس استفاده می شود.

طبع غذا: معتدل خنک

منبع: ۳۶۵ غذای سالم گیاهی(همراه با دمنوش ها،شربت ها،شیرینی و سس های طبیعی)- رسول حیدری/دکتر موسی صالحی