گیاهخواری کلسیم

بدن گیاهخواران قابلیت کمتری برای تشکیل سنگ کلیه یا صفرا دارد و علاوه بر آن چون مصرف پروتئین حیوانی درآن ها کم یا صفر است، کمتر در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار دارند. جذب بالای پروتئین حیوانی باعث گرفته شدن کلسیم از استخوان ها می شود. جایگرین کردن محصولات حیوانی با غذاهای گیاهی باعث کاهش جذب کلسیم از استخوان می شود. همین نکته توضیح می دهد چرا افراد کشورهایی که تغذیه شان از گیاهان است، با وجود اینکه مصرف کلسیم اشن نسبت به ملت هایی که شیر مصرف می کنند کمتر است، کمتر از آن ها به پوکی استخوان دچار می شوند.

منبع: بسته آموزشی برای گیاهخواران مبتدی(گیاهخواری کلسیم)

مطالب مرتبط:
پس در رژیم گیاهخواری برای جذب کلسیم، شیر چه می شود؟